Är du förberedd inför döden?

Är du redo inför döden inför att möta gud?

Vi tänker alltid att imorgon ska jag göra det här och bli bättre på det här och ta tag i det här?

Exempel:

Imorgon ska jag plugga mer

Imorgon ska jag be mina bön i tid

Imorgon ska jag börja vara bättre mot mina föräldrar

Imorgon ska jag städa rummet mitt rum

Imorgon ska jag skänka pengar till dem fattiga
Imorgon ska jag sluta baktala någon
Imorgon Imorgon…..
Listan kan vara längre men har vi ett garanti om att vi har morgondagen ? Ska vi fortsätta leva idag som att vi har försäkringen om att vi lever imorgon? Det ska inte vara så vi ska alltid vara förberedda om att vi kan dö när som helst . Många blir irriterade av det här ämnet men vi måste inse sanningen det här är livet är som ett prov , klarar du dig så får du det fina livet , klarar du inte dig så är det kört för dig. Vi kan dö när som helst vi kan dö i en bilolycka  om inte i en bilolycka så kan det vara bussolycka eller drunkna eller att vi bara dör det finns många orsaker att vi kan dö när som helst. Istället för o tänka på att imorgon ska jag ut och shoppa och göra det här och det här man kan tänka på att man ska ha kul och göra mycket men ha den tanken att ni ska kanske skänka pengar eller ge bort kläder till de fattiga eller be i tid  och viktigaste av allt det här kommer vi ens att leva imorgon?
Are you ready to face allah?
Kommentera

