Dagens citat nr 54

IMG_1772-0.JPG

7 reaktioner på ”Dagens citat nr 54

  1. Hej Fatima. Jag undrar vad man kan ge till sin granne på arbaeen ? Kan man ens göra de ? vad finns det för dessert eller mat man kan laga då ? Kan du snälla tipsa på persiska rätter/ dessert eller arabiska?

    Gilla

    1. Salam alaykum, Du kan ge vatten och berätta om de som hände med imam hussain, eller qimeh med ris, eller ljus med vatten, de brukad vara vanligt tror jag. Var det till hjälp?

      Gilla

  2. Jag har grannar som är shia, så jag tror att dem vet vad som har hänt imam hussein :(. jag är sunni muslim och ville bjuda på något som man kan laga för att vill typ visa ”respekt” för denna sorliga ”högtid” . jag fick för för några dagar sen något som heter shole zard och därför undrar jag vad jag kan ge tillbaka ? var kan jag hitta receptet på qimeh ? kan du vara snäll och göra ett inlägg om de ? o visa olika rätter och dessert man kan laga till varandra ?bästa du

    Gilla

    1. Jag är ganska ung så jag kan inge laga qimeh tyvär men de skulle vara jättesnällt om du gav en vattenflaska och typ ta ett papper och skriva hussain och ge ett ljus med dem och de visar jättemycket respekt och man behöver som sagt såklart inte bara vara shia för att sörja över de som hände imam hussain de räcker med att man är mänsklig för han mördades törstig 70000 stor arme var emot 70 personer läs gärna mina inlägg om de under kategorin muharram men som sagt vatten och ljus skulle vara snällt . Vad tycks?

      Gilla

      1. Varsågod blir jätteglad när jag ser att sunnimuslimer har respekt för oss shia , vi alla är människor och muslimer . 🙂

        Gilla

    2. Jag förstår att dem inte behöver vatten men de visar att du liksom är en bra människa och har respekt för dem och för imamen och de är värd mer än alla maträtter.

      Gilla

Kommentera

