Pirogkaka

IMG_8290IMG_8291Igår gjorde jag vanliga piroger men jag lade dem istället i en ugnsserveringsfat tätt ihop och böjde dem inte som croissanter utan jag gjorde dem utan att böja dem så jag gjorde dem i längder sen penslade jag ägg OBS! Lägg ugnsformen i ugnen i ett bra tag tills de blir gyllenbruna för annars kommer dem att vara lite degiga. Pensla lite ugnsformen med smör och sedan lägg en bakplåtspapper , smöret är för att bakplåtspappret inte ska röra på sig och sen in i ugnen med pirogkakan. Man kan även lägga pirogerna i en rund bakform och böja pirogerna så blir dem extra lyxiga! Receptet och bilder på hur jag gör pirogerna finns i det här inlägget: https://fatimaalhashemy.wordpress.com/2014/11/11/all-karlek-till-piroger/

 

En reaktion på ”Pirogkaka

Kommentera

