Fråga: Att ha en blogg

Häromdagen fick jag en fråga om hur man skapar en blogg och om man får läsare eller inte så jag tänkte besvara frågan i ett inlägg så andra kanske får nytta av. Jag skapade min blogg nån gång i augusti 2014 jag har 7500 läsare ungefär hittills och de är väldigt mycket. Mitt tips till er är ju att ni ska blogga om något som folk blir intresserade av t.ex. Matrecept, Sport och mycket annat. Men som sagt tänk på att de ska locka fram läsare. Jag skriver mina inlägg med WordPress och de funkar super de är enkelt och dessutom gratis. Jag rekommenderar wordpress mer än andra sidor för wordpress har fina teman, det är enkelt att skriva med wordpress. Dessutom så har WordPress en mobilapp där man kan se bloggstatistiken, vilka inlägg läsare har besökt, vad en läsare har sökt efter så att den har hittat till din blogg och även skriva inlägg från mobilen. Vanligtvis brukar jag ha 300-350 besökare i veckan ibland mer eller mindre. För att din blogg ska vara mer speciell så kan du ta dina egna bilder och även använda ett logo för att märka bilderna, du kan göra dina egna citat fixa bilder alltså. När ni skriver inlägg är det alltid bra att skriva etiketter/tagga inlägget med ord som beskriver inlägget så kan fler läsare hitta till inläggey. Vill ha en header alltså en bild för bloggen så har jag erbjudit förut att jag fixar gratis till er, allt ni behöver att göra är att ni kommenterar och beskriver er blogg så kan jag fixa en och ni får den under dagen.

 https://fatimaalhashemy.wordpress.com/2014/12/14/erbjudande/

Jag hoppas att denna inlägg var till hjälp är det något ni undrar över så är det bara att kommentera. wordpress-logo-hoz-rgb

Kommentera

