WORLD HIJAB DAY

nopeIdag den 1:a Februari 2015 är det den internationella Hijab dagen!  Det är ett stöd för den mänskliga rättigheten att bära slöjan! Ett stöd för islam, muslimska kvinnor och tjejer ! Ett uppmärksamhet till tjejer, kvinnor, mödrar och framförallt till en av paradisets ledande kvinna Fatima Al Zahraa profeten Muhammeds dotter ni kan läsa om henne här och här.

Min slöja är som en krona på huvudet , jag bär den med STOLTHET och INGEN ska behöva döma mig eller någon kvinna med slöja. Hijab är en del av min kropp och själ och jag skulle aldrig kunna tänka mig gå runt utan den. Jag förstår inte hur människor förknippar Hijab med förtryck medans för mig är den en symbol för min FRIHET.

My Hijab is like a crown on the head, I wear it with PRIDE and no one should have to judge me or any woman with Hijab. Hijab is a part of my body and soul and I could never imagine walking around without it. I don´t understand how people associate hijab with oppression while for me it is a symbol of my FREEDOM.

SÅ VAR STOLTA TJEJER, KVINNOR OCH MAMMOR SOM BÄR SLÖJA DET ÄR VÅRAN DAG IDAG 🙂

#WORLDHIJABDAY #1FEB

2 reaktioner på ”WORLD HIJAB DAY

    1. Hej! Kikade där idag faktiskt såg att du hade skrivit till Fatima Johansson. Shoppade precis under helgen och jag brukar inte köpa kläder från Tradera förutom mobilaccessoarer eller datatillbehör. Hoppas att du tyckte om bloggen . Kram.

      Gilla

Kommentera

