MIDDAG

IMG_3573 IMG_3571 IMG_3566Igår bröt vi fastan hemma hos min faster med mina andra kusiner, det var supergod mat och mina nära & kära kusiner= Toppen ♥ Huvudrätten var Maklobe som det då heter på arabiska och det är känt mest i Syrien och Libanon. Då lägger man som ni ser på bilden ovan t.ex kött eller kyckling, auberginer, tomater, potatis, mandel i en kastrull och så ris över. Då vänder man den så på arabiska betyder maklobe ”omvänt” eller ” upp och ner” Haha konstig översättning men men. Jag hatar kött verkligen men älskar däremot kyckling och fisk så jag nöjde mig med att äta allt förutom köttet. Sedan var det fullt av mat så… 🙂

Jag hade bakat kärleksmums till fika och dem hade ordnat annat också men det var iallafall trevligt och Må Gud ge er många goda stunder med nära & kära under denna månad ♥

Kommentera

