”VARFÖR VISAR INTE DU DIG?

IMG_4717Många har uttryckt att bloggen skulle vara mer personlig om bloggaren skulle visa sig. Det skulle vara kul att se vem det är som sitter bakom skärmen och bakom orden. Jag förstår detta och ska svara på frågan en gång för alla. 

Jag känner att jag står för sådant som jag skriver här på bloggen så det är inte därför som jag inte visar mig. Fast jag skulle inte vilja eller vill visa mig över nätet. Dessutom är jag en muslimsk kvinna och vill därmed inte visa mig över nätet där vem som helst kan se mig även om jag täcker mig på bilder. 

Enligt mig tycker jag inte att bloggen blir mer personlig om jag visar mig för i slutändan är det viktiga det jag skriver och inte jag själv som måste synas liksom.Det är bara så att folk vill alltid veta mer och få se mer fast det är jag själv som väljer hur mycket folk behöver veta om mig .För jag är inte så anonym heller, jag delar med mig av fikastunder med familjen, bilder från mina egna saker så det är inte så att jag är ”för” anonym här. Jag har min blogg för att dela med mig av sådant jag tycker är intressant och mer , jag vill ha den som en dagbok så att jag nån gång i tiden kan komma tillbaka och se över sådant som jag har lagt upp. Den är liksom en mapp där jag samlar minnen,tankar osv. 

Jag ser inte ner på människor som inte delar denna inställning med mig, inte alls. Vi är alla olika och ser därmed saker annorlunda ♥ Vad tycker ni om det jag har skrivit dela med er, det betyder mycket för mig.

Kommentera

