ALSHAMI DAMASKUS KÖK

IMG_6788kyckling IMG_6789 IMG_6784 IMG_6787Idag åt jag lunch på Alshami med familjen passade på när det är Eid ett bra tillfälle då. Den ligger i Skärholmen det är en nyöppnat restaurang, har varit öppen i några månader. Den heter Alshami Damaskus kök, alltså är det syrisk mat fast dem har även grillad laxfilé och sånt.

Supppeer god mat och när jag säger supergod mat då menar jag verkligen det! Billigt och mättande dessutom, min tallrik är den med kyckling shawerma, potatis och det är även sallad som ingår allt detta för endast 85 KR. Sedan om du vill fylla på med sallad kostar det 40 kr. Mättande faktiskt och så gott, påminner mig om shawerman som jag åt i Iran för någon månad sen, längtar dit igen bara Gud vet hur mycket. Men iallafall denna restaurang rekommenderas verkligen. Vem här har ätit där och vad har ni ätit i sådana fall? Dela med er♥

Här har ni länk på restaurangens sida på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Alshami-Restaurang/1637874546433971

6 reaktioner på ”ALSHAMI DAMASKUS KÖK

  1. Kära Fatima. Jag vill bara berätta för dig om det kycklingen har fått gå igenom för att hamna på din tallrik. Den har växt upp på gödningsmedel som har fått den att växa på raketfart, för att den ska bli slaktasstor på några månader. Den lärde sig aldrig att flyga, inte heller att gå, på grund av dens stora vikt oproportionerlig mot benstrukturen (pga gödningsmedel) . Om den ville hade den inte ens kunnat sträcka på vingarna då den bara har en tiondels kvadratmeter till rådighet. 99 % av kycklingarna kommer aldrig att få gå ut, eller å få känna solljuset. De kan inte upprätthålla några sociala relationer i de enorma lokalerna med tusentals djur.www.djurensratt.se/sites/default/files/naturligt-beteende.pdf Här kan du läsa mer om djurens öden. Hoppas du kommer ge detta en tanke nästa gång du är på restaurangen. Det är vi kunder som måste visa att, bara för att det är kulturellt, så är det inte moralt acceptabelt att behandla djuren såhär.
    Kram på dig
    Beate

    Gilla

    1. Hej Beate! Jag blev jätteglad för att du delade med dig av den kunskap du har. Jag blev faktiskt rörd och kommer definitivt att tänka på det nästa gång. Tack återigen, jag blir alltid jätteglad att ni läsare delar med er era åsikter och fakta är jätteviktiga.
      Kram.

      Gilla

  2. Salam Alaikom
    Ett stort TACK till dig Fatima för texten om ALShami Damaskus Kök. Vi är stolta över våra kunder.

    ser fram emot att besöka oss.

    AlShami Damaskus Kök

    Gilla

    1. Tack själva walaw. Jag är glad att jag kan bland annat äta shawerma här i Sverige och dessutom syrisk!

      Gilla

  3. Hej Fatima! Jag har också varit på AlShami flera gånger nu och gillar dem. Maten är riktigt god. Du får gärna rekommendera andra bra ställen i Stockholm också!

    Gilla

Kommentera

